Sportnaptár Sportnaptár
vasárnap 09:50 - 15:00

IV. Rácalmási Szigetfutás

Rácalmás, Jankovich kúria3 km / 5 km / 11 km / 11 km / 22 km / 22 km

Terepfutó-kerékpározó verseny a természetben, festői környezetben, árnyas fák közt és a csillogó Duna mellett! A terep változatos, van földút, aszfalt, murva, futunk az árnyas fák közt a Rácalmási szigeten, futunk a folyó partján… Tudjuk, hogy életed egyik legszebb futása lesz, mi pedig mindent megteszünk, hogy életre szóló élménnyel térj haza.

Gyerek- és kezdő futam

Részletek

A Rácalmási Szigetfutás legrövidebb távja a 3 km, mely a helyszínen sárga színnel lesz jelölve. Ez a táv elsősorban a 12 év alatti gyermekek és kezdő futók számára lett kitalálva, de mindenki részt vehet rajta, aki csak úgy futna egy rövidet. Minden 3 km-es távon induló versenyző a sárga jelzésű pályát kell kövesse (egy jelzőtáblával fogtok találkozni).

Útvonal: A rajt után két balkanyar után felfutunk a baboskerti feljárón a Duzsloki dűlőre, ami után rátérünk a szántóföldre a remélhetőleg ott heverésző és értetlenkedve pislogó szürkemarha csorda mellett. Nemsokára jobbra, a földes útra kanyarodva a Duna mellett futunk tovább. Az erdős részből kiérve ismét jobbra fordulunk és az emelkedőn visszafutunk a kiindulási pontba, ahol nyakunkba akasztják a megérdemelt és gyönyörű befutóérmet.

3km
    2022. június 26. 10:00
    2022. június 26. 10:30

5 km-es futás

Részletek

A Rácalmási Szigetfutás legrövidebb felnőtt távja az 5 km, mely a helyszínen zöld színnel lesz jelölve. Minden 5 km-es távon induló versenyző a zöld jelzésű pályát kell kövesse.

5km
    2022. június 26. 10:40
    2022. június 26. 11:30

11 km-es futás

Részletek

A Rácalmási Szigetfutás közepes távja a 11 km, amely futva és gyalog is teljesíthető, és amely a helyszínen kék színnel lesz jelölve. Minden 11 km-es távon induló versenyző a kék jelzésű pályát kell kövesse.

Útvonal: A rajt után két balkanyar után felfutunk a baboskerti feljárón a Duzloki dűlőre ami után rátérünk a szántóföldre a remélhetőleg ott heverésző és értetlenkedve pislogó szürkemarha csorda mellett. 800m után jobbra fordulunk, átfutunk a szántóföldön, majd a Duna parton húzódó földes úton jobbra kanyarodva a Duna mellett elfutunk a Nagy-szigetre bevezető hídig. Itt találkozunk az 1. frissítő állomással. A hídon átfutva jobbra fordulunk és az ösvényen a fák árnyékának hűvösében elfutunk a sziget déli sarkához. Itt balra tartva folytatjuk utunkat a sziget északi sarka felé. Félúton találkozunk a 2.frissítő állomással. Az északi saroknál ismét balra fordulva a kanyargós erdei tanösvény útvonalán visszaérünk a hídhoz, melyen átfutva találkozunk a 3.frissítő állomással. Innen már csak egy kisebb emelkedőn visszafutunk a kiindulási pontba, ahol nyakunkba akasztják a megérdemelt és gyönyörű befutóérmet.

11km

2022. június 26. 15:00

22 km-es futás

Részletek

A Rácalmási Szigetfutás leghosszabb futótávja, és egyben kerékpáros távja a 22km, amely egészen pontosan 22,5km, és amely a helyszínen piros színnel lesz jelölve. Minden 22km-es távon induló versenyző a piros jelzésű pályát kell kövesse.

Útvonal: A rajt után két balkanyar után felfutunk a baboskerti feljárón a Duzloki dűlőre ami után rátérünk a szántóföldre a remélhetőleg ott heverésző és értetlenkedve pislogó szürkemarha csorda mellett. 800m után élesen jobbra kanyarodva észak felé vesszük az irányt. A salakos-földes dűlő út végén jobbra lefutunk a Hattyú utcán. Vigyázat, betongerendás fűcsomós az út, bokára fokozottan figyelni kell! Az út végén ismét jobbra fordulva dél felé futunk a szántóföld és a Duna mellett a Nagy-szigetre bevezető hídig. Itt találkozunk az 1. frissítő állomással. A hídon átfutva jobbra fordulunk és az ösvényen a fák árnyékának hűvösében elfutunk a sziget déli sarkához. Itt balra tartva folytatjuk utunkat a sziget északi sarka felé. Félúton találkozunk a 2.frissítő állomással. Az északi saroknál ismét balra fordulva a kanyargós erdei tanösvény útvonalán visszaérünk a hídhoz, melyen átfutva találkozunk a 3.frissítő állomással. A hídon átkelve balra fordulunk és a kerékpár utat követve elfvégig futunk a Barina patakig, ahol végig futunk. A végén, az Arany Jánoson balra egyenesen tovább a Szélescsapáson, balra le a Jégmadár utcáig. Ott ismét balra fordulva lefutunk az aszfaltos út végéig, ahol jobbra fordulva visszatérünk a kerékpárútra és elfutunk annak végéig. Itt találkozunk a 4.frissítő állomással. Az út végén jobbra felkapaszkodunk egy kisebb emelkedőn és jobbra kanyarogva visszatérünk a kerékpárútra, melyen visszafelé futunk tovább. A kerékpárút és a Szigony utca Y-elágazásában találkozunk a 5.frissítő állomással. Itt balra tartva letérünk a kerékpárútról és a Szigony utcán keresztül elérjük a Kis Ernő utcát. Ezen végighaladva megérkeztünk a célhoz, ahol nyakunkba akasztják a megérdemelt és gyönyörű befutóérmet.

22km

2022. június 26. 12:00

Szervező

Beszámolnivalód van?!

Ossz meg a Sportnaptár közösségével valami érdekeset

Nevezés

2022-ben a korábbi évekhez hasonlóan ismét sávosan állapítottuk meg a nevezési díjakat, ezért is érdemes időben nevezni! Névre szóló rajtszámot csak a május 31-ig beérkezett nevezési díjak esetében tudunk biztosítani. Helyszíni nevezésre csak abban az esetben kerül sor, ha nem fogynak el a helyek (600 fő) az előzetes regisztráció során (eddig mindig elfogytak). Az aktuális állapotokat rendszeresen közöljük Facebook oldalunkon, de nevezési felületünkön is látható.

A Rácalmás SE tagjai számára a nevezés ingyenes! Kérjük, a maximális létszám miatt ez esetben is kövesd végig a regisztrációs folyamatot, csak neked nem kell fizetned.

Új 2022-ben!

Családi kedvezmény: két szülő és 16 év alatti gyerek(ek) együtt nevezése esetén a gyerek(ek) részvétele ingyenes!
Gyermek kedvezmény: minden futótávon 16 év alatti gyerek nevezése esetén 50% kedvezményt biztosítunk!

3 km futás
04.01-05.31.: 3000 Ft – Névre szóló rajtszámmal!
06.01-06-25: 4000 Ft – Rajtszám név nélkül
Helyszíni nevezés*: 5000 Ft

5 km futás
04.01-05.31.: 4000 Ft – Névre szóló rajtszámmal!
06.01-06-25: 5000 Ft – Rajtszám név nélkül
Helyszíni nevezés*: 6000 Ft

11 km futás és gyaloglás
04.01-05.31.: 5000 Ft – Névre szóló rajtszámmal!
06.01-06-25: 6000 Ft – Rajtszám név nélkül
Helyszíni nevezés*: 7000 Ft

22 km futás
04.01-05.31.: 6000 Ft – Névre szóló rajtszámmal!
06.01-06-25: 7000 Ft – Rajtszám név nélkül
Helyszíni nevezés*: 8000 Ft

22 km kerékpározás
04.01-05.31.: 5000 Ft – Névre szóló rajtszámmal!
06.01-06-25: 6000 Ft – Rajtszám név nélkül
Helyszíni nevezés*: 7000 Ft

*Helyszíni nevezésre csak abban az esetben kerül sor, amennyiben nem fogynak el a helyek az előnevezés során! Eddig minden évben telt házas volt rendezvényünk, inkább nevezz előre!

A nevezés menete:

Nevezési felület
A nevezés a köridő.hu online felületén történik. Kattints a hamarosan elérhető “Nevezek” gombra, ezzel a Köridő felületére jutsz. Kattints a regisztráció gombra. Adataid megadásával regisztrálsz, ami után neved megjelenik a regisztrált versenyzők között. A sikeres regisztrációról ellenőrző emailt kapsz.

Nevezési díj befizetése:
A nevezési díjat átutalással kell teljesítened, az ehhez szükséges adatokat megkapod a sikeres regisztrációt igazoló emailben. Kérjük, hogy a regisztrációt követő 5 munkanapon belül teljesítsd az átutalást. Amennyiben 5 munkanapon belül nem teljesíted, regisztrációdat töröljük. Ha regisztrációd töröltük, de mégis indulnál, újra kell regisztrálnod!

Ha a befizető nem azonos a versenyzővel, kérjük a közlemény rovatban minden esetben feltüntetni a nevező(k) nevét, születési dátumát (év, hónap, nap).

Ha valami okból nem tudsz átutalással fizetni, készpénzben is befizetheted az összeget bármely bankfiókban. Ez esetben a Bank 300 Ft-os kezelési költséget számol fel, ezért a választott táv nevezési összegéhez adj hozzá +300 Ft-ot! Ha ezt elmulasztottad, rajtszámod átvételekor kell kifizetned ezt a díjat. A zökkenőmentes és gyors rajtszámátvétel mindannyiunk érdeke, ezért kérjük, figyelj oda erre, ne aznap kelljen ezzel húznunk az időt.

A befizetések feldolgozása manuálisan történik. Az átutalás beérkezését követően két munkanapon belül a nevezési felületen frissítjük a jelentkezés állapotát, de legkésőbb az adott hét vasárnap estig. Nevezésed akkor válik érvényessé, ha a regisztrációs listán a neved mellett megjelent a zöld pipa.

Ötpróbás regisztrációd van?

Ne felejtsd el a Köridő nevezési felületén feltüntetni az Olimpiai Ötpróbába történt regisztrációd során kapott 8 jegyű azonosítód, mert csak így tudjuk eredményed továbbítani az Ötpróba rendszerébe.

A nevezési díj tartalma:
- Chipes időmérés
- Egyedi befutóérem, a sorozat újabb darabja
- Befutócsomag meglepikkel
- Letölthető oklevél
- Közös bemelegítés
- Frissítőpontok finomságokkal 3-4 km-enként, természetesen korlátlan fogyasztással, izotóniás itallal – idén újra fröccspont!
- Tombolasorsolás rajtszám alapján
- Egész napos profi műsorvezetés, információ áramlás Norbi, a magyar hang közreműködésével
- Egy tál főtt étel
- Útvonal biztosítás, személyzettel, vízálló táblákkal, rengeteg szalaggal
- Ingyenes ruhatár és értékmegőrző
- Szakaszos, többsávos rajtszám átvétel, nagyon kedves és gyors kiszolgálással
- Ingyenes egészségügyi szűrések versenyzőinknek a Vöröskereszt segítségével
- Profi egészségügyi biztosítás mentőautóval
- Decathlon izomlazító eszközök használat
- Decathlon játszótér kicsiknek és nagyoknak
- Versenyközpontban étel, ital árusok, finomságok
- Zene-bona, jó hangulat!

Változtatnál a nevezéseden?

Lemondásra nincs lehetőség, pénzt nem áll módunkban visszautalni, de a nevezés átruházható!

Átnevezés másik távra írásban előzetesen a info@racalmasiszigetfutas.hu email címen, vagy a helyszínen lehetséges. Hosszabb távra jelentkezés esetén a nevezési díj különbözetét ki kell fizetni átutalással legkésőbb a verseny előtti hét utolsó munkanapjáig, vagy a helyszínen készpénzben. Rövidebb távra váltás esetén nincs lehetőségünk a különbözet visszafizetésére, kérjük megértéseteket!

A nevezési díj befizetése egyben a Hivatalos versenyzési feltételek és általános szabályokban foglaltak elfogadását is jelenti!

Számlával kapcsolatos tudnivalók
A befizetett díjakról e-számlát küldünk, mely egyben a nevezés elfogadását is jelenti. Az e-számla küldése a nevezést követő 5 munkanapon belül történik. A nevezési díjnak legkésőbb a versenyt megelőző hét utolsó munkanapjáig be kell érkeznie! Számlát csakis a befizető nevére tudunk kiállítani. Amennyiben több nevezőnek egy a befizetője, minden esetben a befizető nevére készül el a számla.

Környezettudatosság

Elkötelezettek vagyunk a környezetvédelem, erdeink, folyóink tisztasága mellett, és küzdünk az egyszerhasználatos műanyagok alkalmazása ellen.

Versenyünkön az idei évtől kezdve nem alkalmazunk egyszerhasználatos műanyagokat. Ez elsősorban a frissítőpontokon és az ebédnél fog téged érinteni, így kérjük vedd figyelembe az alábbiakat:

Hozz magaddal:
- Kulacsot, futópoharat, softcup-ot – megtöltjük!
- Elmosható tányért, evőeszközt (villát) az ebédhez
- Mosogatáshoz kerti csap és mosogató is rendelkezésre áll.

Szelektív hulladékgyűjtő pontok
A versenyközpont területén szelektív hulladékgyűjtő pontokat alakítunk ki, kérjük használjátok ezeket megfelelően!

A versenyen felhasznált eszközök

Többször használatos vízálló irányjelző táblákat helyezünk ki.
A szalagokat összeszedjük, minden évben újra felhasználjuk.
Az aszfaltfesték biológiailag az esőtől lebomlik.

Köszönjük, hogy segítesz nekünk törekvéseinkben!

Programok

Időrend
08.00 → Nyitás
8.00 – 10.00 → Rajtszám átvétel
9.00 → 3 km futás rajt
9.40 – 9.50 → Bemelegítés 1.
9.50 → 22 km kerékpár rajt
10.00 → 22 km futás és gyalogtúra rajt
10.10 → 5 km futás rajt
10.20 → 11 km futás rajt
12.00 → Ebéd
13.00 → Eredményhirdetések
13.30 → Tombolasorsolás

Egyéb programok a verseny ideje alatt:
- Vöröskereszt sátor ingyenes egészségügyi mérésekkel: vércukorszint, vérnyomás, koleszterin, testzsír százalék
- Decathlon játszótér és tesztkerékpárok a versenyre, izomlazító eszközök igénybevétele
- Kézműves termékek vására
- Társasjáték sátor

Gasztrovonal:
- Főzött, gombócos fagyispult a dunaújvárosi Jakó cukrászda jóvoltából
- Kürtőskalács, házirétes, helyben sütött burgonyacsipsz
- Gyümölcs- és kávé jégkása, limonádé
- Büfé ennivaló-innivaló
- Izotóniás italok és étrendkiegészítők
- Méz
- Bio gyümölcssajtok

Az egyéb programok a verseny napjáig még változhatnak, kérjük, hogy a verseny előtt néhány nappal ismét keressétek fel ezt az oldalt!

Helyszín

Megközelítés:
Gépkocsival az M6-os sztráda Rácalmás/Kulcsi lejáróján kell lehajtani a 6-os számú főútra. A 6-os számú főközlekedési úton Rácalmás bejárónál kell befordulni kisvárosunkba, ezután már végig csak egyenesen, a Duna irányába kell haladni a Fő utcán. A Kúria közelében az eligazodást és parkolást már polgárőrök segítik.

Autóbusz Budapestről a Népligetből indul. Célszerű lassú járattal utazni, ez megáll a 6-os úton Rácalmásnál. Innen gyalog lehet elsétálni a Kúriához, ez kb. 3 km. Gyorsjárattal vagy nem Budapest felől utazva Dunaújvárosba kell menni, majd onnan a Kulcsra közlekedő helyközi járattal Rácalmásra. A Pomóthy étteremig kérj jegyet, a sofőr tudni fogja. Neked majd egy sárga épületet kell keresni, ki lesz rá írva nagy betűkkel, hogy Pomóthy. Ez a 4. megálló a városban, ha mindenhol megáll a busz. Haladj tovább egyenesen, a Kúria felé, ott már polgárőrök segítik a tájékozódást.

A vonattal érkezőknek picit többet kell gyalogolniuk, a vasútállomástól a 6-os út kb. 500 méter, innentől gyalog lehet elsétálni a Kúriához, ez kb. 3 km.

Parkolás
Füves nagyparkoló:
A Fő utcáról a Széchenyi térre érve, balra fordulsz (Kulcs felé) a Koltói Anna utcára. Innen az első lehetőségnél jobbra kanyarodsz a szűk Dózsa György utcába, ahol végig egyenesen mész. A lejtő alján balra találod a parkolót.
(GPS: 47°01’43.8″N 18°56’35.3″E)

Út szélén parkolás (Szentháromság tér):
A Fő utcáról a Széchenyi téren egyenesen áthaladva az út jobb szélére húzódva a parkolás megengedett.
(GPS: 47°01’30.7″N 18°56’31.2″E)

Temető parkolója:
A Fő utcáról a Széchenyi térre érve, balra fordulsz (Kulcs felé) a Koltói Anna utcára. Innen az első lehetőségnél balra kanyarodva megtalálod temető bejárata előtti parkolót.
(GPS: 47°01’35.9″N 18°56’16.2″E)

A parkolást parkoló őrök, az útbaigazítást a rácalmási Szent György Polgárőr Egyesület tagjai segítik.

A kerékpáros versenyről

A dunaújvárosi Aquarius kerékpárbolt és szerviz vállalta, hogy ellenőrzi az induló kerékpárok állapotát, versenyre felkészültségét. Csak abban az esetben indulhatsz, ha ők felrakták a matricájukat a bringádra. Balesetek természetesen így is előfordulhatnak, a rajtszámon található telefonszámon kérj segítséget!
A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem