Sportnaptár Sportnaptár

Így maradj mozgásban nyaralás alatt is

A nyár az óriási kertipartik, baráti találkozók, rokonlátogatások ideje, így nagy zabálásokból nem lesz hiány. Ha nyaralni mész, akkor se fogd magad vissza, érdemes a környéket gasztronómiai szempontból is felfedezni. Mégsem lenne azonban szerencsés leeresztve zárni a nyarat, nem igaz? Ha szeretnél mozgásban és/vagy formában maradni, miközben a jól megérdemelt pihenésedet töltöd, jöjjön néhány tipp.

Fedezd fel a vidéket!

Idegen környezetben nemcsak a látnivalókat és a helyi nevezetességeket fedezheted fel, de az edzéseidet is színesebbé és változatosabbá teheted, hiszen új pályákra lelhetsz és akár új sportokat is kipróbálhatsz.
Ha kardió, akkor jöhet a futás, az úszás vagy a bringázás. Így nemcsak az aerob edzést pipálhatod ki, de egy új futópályát vagy bicikliutat is felavathatsz, úszás közben pedig még le is hűtöd magad. Ha még közelebb kerülnél a természethez, irány egy izzasztó túra vagy terepfutás!

Ha inkább erősítenél, a szobában számos saját testsúlyos, egyszerű gyakorlatot végezhetsz el, melyek az egész testedet hatékonyan megdolgoztatják. A saját testsúlyos edzés egyszerre állóképességi és erősítő edzés is egyben, egy intervall vagy HIIT edzéssel pedig még a zsírégetésről is gondoskodhatsz. A legnagyobb videómegosztó oldalon számos rövid, de hatékony videót találsz, melyeket könnyedén beilleszthetsz az idődbe nyaralás alatt is.

A legkönnyebb dolgod kétségtelenül akkor van, ha a szállodában van egy fitness terem, ahol a kardió gépeket és a kondigépeket is használhatod. De ha már nyaralás, akkor azt gondolom, irány a természet!

A közelben jó eséllyel rábukkanhatsz egy kondiparkra, itt is saját testsúlyos gyakorlatokat végezhetsz. A legtöbb ilyen parkban feltüntetésre kerül minden tudnivaló az eszközökről, így könnyen ötleteket meríthetsz a kivitelezéshez. Egy 35-40 perces edzéssel egy kondiparkban már igen hatékonyan megdolgoztathatod az izmaidat.

Ne hagyd otthon a gumiszalagod!

Ha mégsem mondanál le az eszközökről és ragaszkodsz a jól bevált, általad kedvelt gyakorlatokhoz, vigyél magaddal egy gumiszalagot. Miért ennyire praktikus egy gumiszalag a pakkodban, ha szeretnél mozgásban maradni a nyaralás alatt is? Amellett, hogy rendkívül kis helyet foglal, még könnyű is, így biztosan befér majd az útitáskádba. Ez a hatékony kis eszköz minden izomcsoportodat kellően megdolgoztatja az egyszerű, könnyen kivitelezhető gyakorlatok végzése során. Változatos edzést tesz lehetővé, az általa biztosított folyamatos ellenállás segítségével pedig az erősítés és a feszesítés is egyidőben biztosított. Ráadásul még az ízületeidet is kíméled a gumiszalag használata közben. Ugyancsak a legnagyobb videómegosztó oldalon a miniband-es, gumiszalagos vagy gumiköteles gyakorlatokra keresve számos alternatíva közül választhatsz.

Ha azonban kiszakadnál a jól megszokott edzésekből és kipróbálnál valami újat, válassz a népszerű vízi- és csapatsportok közül. Így az evezés, a SUP, a kajak, a kenu vagy a búvárkodás is új élményeket tartogathat számodra, ha a vízisportok szerelmese vagy. A szárazföldön, csapatban pedig jöhet egy ping-pong-, tollas- vagy röplabdameccs. Kalandvágyó, bátor nyaralók esetén a sziklamászás vagy a via ferrata sem maradhat el.

Aki igazi edzésőrült, az a nyaralás alatt sem fog lemondani a mozgásról. De nem is kell! A fenti tippek segítenek abban, hogy a vakáció is aktívan, sportosan teljen.

Szólj hozzá Te is!

Összesen {n} komment
A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem