Sportnaptár Sportnaptár

Rómaiak nyomában a Bakonyban

Az elmúlt hétvégén a kis jóidőt kihasználva a Bakony északi részén túráztam egy rövidet. A cél a nyárom már megismert Római fürdő helyre kirándultunk.

A túra Bakonynánáról indult, a templomnál hagytuk a kocsit, bár mint utóbb kiderült, hogy közelebb is mehettünk volna, a falu végén közvetlenül a Gaja patak mentén van egy parkoló is.

Az OKT jelzésen visz egy darabig a túrista út. Meglepően hamar elég mélyen láttuk a patakot a lábunk alatt, pedig nem éreztem meredek emelkedést. Alapvetően nem túl széles úton mentünk, sok helyen inkább egy embernek volt kényelmes.  Bő 2 km múlva elértük a kiépített pihenő helyet, ahol a vizesés is van. A kköveken el lehet menni a szélére és benézni a völgybe, nagyon szép. Azért elég csúszós volt a szikla, úgyhogy ilyenkor óvatosan!

Majd visszamentünk és tovább a kék jelzésen haladva a völgy mentén - majd egy kicsit eltávolodva, majd visszatérve a völgybe - eljutunk a vízműhöz. Itt mi a nem jelzett ösvényen a patakmdere mentén visszafelé indultunk a vizesés irányába. Egyre csodásabb volt a hely, két oldalt hatalmas sziklafalakkal. Nyáron begázoltunk a vízbe és az ösvény megszűnésével úgy mnetünk tovább. Most csak visszafordultunk, s a vízműnél a kék pötty jelzésen átkeltünk a patakon (Vadalmás forrás, kiépített pihenő), majd innen a piros pötty jelzésen egy rövid meredek után elértük a piros jelzést, majd ezen indultunk vissza.

A piros jó hosszan emelkedik, de szerencsére nem meredek, s elég széles is, még bringázni is jól lehet rajta, alapvetően erdészeti út. Az út végén egy rövid betonos szakaszon a kék+ jelzésen érünk vissza a kiindulási helyre.

Kényelmes tempó, 6,8 km,  150 m szintemelkedés, nem nehéz, gyerekekkel is ajánlott.

Szólj hozzá Te is!

A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem