Sportnaptár Sportnaptár
Instant

Etyeki kör

Etyek, Café Madeleine11.8 km / 11.8 km / 28.2 km / 28.2 km

Az Etyeki kör #instant túráival #Etyek csodálatos helyeit és gyönyörű környezetét szeretnénk bemutatni 12km vagy 28km távokon keresztül.

A sikeres teljesítés esetén különleges éremmel gazdagodhatsz, amit a célnál található kávézóban vehetsz át nyitvatartási időben. A túrát bármikor teljesítheted a GeoGo alkalmazás használatával, nézd meg Etyek ezer arcát!

Kellemes kikapcsolódást és vidám napot kívánunk!

• terepfutás
    terepfutás - közösségi

PinceKÖR

Részletek

A kör bármikor teljesíthető, korlátozások azonban előfordulhatnak. Kérlek, ezekről tájékozódj az indulásod előtt.

• Túrázás
    Túrázás - közösségi

PinceKÖR

• terepfutás
    terepfutás - közösségi

KACSkaringó

Részletek

A KACSkaringó útvonala építkezés miatt átmenetileg megváltozott!
    A képen pirossal jelölt helyen az út átvágásra került, így most nem járható. Helyette javasoljuk a kék kerülőutat (kb. 400m többlet).

• Túrázás
    Túrázás - közösségi

KACSkaringó

Részletek

A KACSkaringó útvonala építkezés miatt átmenetileg megváltozott!

Szervező

• hello@etyekikor.hu

2091 Etyek Gesztenyés út 62/B.

Beszámolnivalód van?!

Ossz meg a Sportnaptár közösségével valami érdekeset

A PinceKÖR bemutatása

A PINCEkör a kisebbik etyeki kör, a maga majdnem 12km hosszával és 200m szintemelkedésével.
Az útvonalon végighaladva teszel egy kört Etyek körül, közben bejárva a híres pincesorokat, illetve néhány csodás helyet.

Futás vagy túrázás közben érinted az Újhegyet, megcsodálhatod a boti kápolnát, körbejárod a horgásztavat, a Körpincét, a Kecskegödröt, végül az Öreghegyről fordulsz a cél irányába.

A rajt és cél egyaránt a Café Madeleine kávézó mellett található, itt majd átveheted a sikeres teljesítés esetén járó különleges érmedet és az 1000Ft értékű fogyasztást, ami segít visszapótolnod az elégetett kalóriákat

Javasoljuk, hogy töltsd le az útvonalat (.gpx) egy arra alkalmas eszközre (óra, telefon) és azt követve haladj.

Az út teljesen változatos: van aszfalt, kockakő, murva, füves mezei út, illetve földút is, ahol nedvesebb időben számolnod kell némi dagonyával!

A kört bármikor teljesítheted, a GeoGo alkalmazással tudod igazolni (nem kell QR kódokat keresgélned). A kör instant jellegéből adódóan nincs ellátás, magadnak kell gondoskodnod a szükséges frissítésről és felszerelésről.

Ha autóval érkezel, akkor leparkolhatsz a bitumenes pálya mellett, ha busszal, akkor az “Etyek, községháza” megállónál érdemes leszállnod.

A következő ellenőrző pontokon kell végighaladnod:

Rajt → Újhegy(1,5km) → “Kis Rettenetes”(4,2km) → Körpince(6,3km) → Kecskegödör(7,5km) → Etyeki kilátó(10,4km) → Cél

Miután a Café Madeleine kávézótól elindultál a Kálvária-domb irányába, a Magyar-kút utáni kereszteződésben tarts jobbra és haladj tovább a Horváth utcán (a főúttal párhuzamosan futó alsó utca). Az út végén fordulj balra felfelé (ez továbbra is a Horváth utca) és haladj végig rajta. Fordulj jobbra az Újhegyi utcára (kockaköves), majd haladj tovább kb. 500 métert az első ellenőrzőpontig (1,5 km).

Az első ellenőrzőponton történő bejelentkezést követően folytasd utad tovább az Újhegyi utcán (a kockakő később murvára vált), majd tovább egyenesen a föld utat követve, át a mezőn egészen a keresztező főútig. Az úton átkelve haladj keresztül a Kápolnaparkon, menj egyenesen a szemközti házig, ott fordulj balra, majd az út végén jobbra fel a kápolnához. A boti kápolna mellett elhaladva lefelé nem kell teljesen a tó partjáig menned, félúton balra kell fordulni, s a földúton tovább, amíg jobb oldalon a mezőn átcsapva a fák közötti kis ösvényen le tudsz menni a tó végéhez, illetve át a tó másik oldalára. A tó melletti murvás úton menj tovább a falu felé egészen a horgász házikóig (gyönyörű élénk zöld színű), ahol egy balost követően eléd tárul az általunk csak “kis rettenetesnek” becézett dombocska. Ha megmásztad, a tetején pihenésképpen jelentkezz be a második ellenőrzőponton (4,2 km).

Ha kifújtad magad, akkor a szőlősorok mellett haladj tovább a falu felé, majd végig a szemközti Szél utcán, a végén fordulj balra és kövesd az utat, a kereszteződésen haladj tovább egyenesen, amíg a jobb oldalon megpillantod a Református templomot. Mielőtt a templomig érnél fordulj balra, majd 200 méter után egy mindig nyitott vaskapun áthaladva megérkeztél a Körpincéhez, balra tegyél egy kör a pincék között. A Körpincénél kell bejelentkezned a harmadik ellenőrzőponton (6,3 km).

A pincéket elhagyva balra folytasd utad egészen a Honvéd utcáig, ott jobbra végig a főútig, majd az úton átkelve haladj tovább a tüzép előtt a murvás úton. Végig kanyarogva eljutsz a negyedik ellenőrzőpontra, balra a picék közé fordulva a Kecskegödörben. Jelentkezz be, mielőtt tovább indulnál (7,5 km).

A pincék között a kockaköves úton lejutva jobbra fordulj, majd hirtelen újabb éles bal kanyar a Deák Ferenc utcára. Innentől egy darabig csak az utat kell követned végig a falu szélén, az aszfalton is túl, a murvás úton egészen a Buzál-Mórocza Pincészetig. Itt egy jobbos után a pincészetet elhagyva enyhe emelkedő jelzi, hogy az Öreghegyre tartunk. A következő kereszteződésnél fordulj jobbra és haladj tovább, a kereszteződéseknél menj tovább egyenesen, amíg fel nem jutsz a kockaköves öreghegyi pincesorra. Haladj egyenesen, amíg jobb oldalon meg nem pillantod az Etyeki kilátót, a lábánál lesz az ötödik ellenőrzőpont (10,4 km).

A bejelentkezést követően menj a murvás úton lefelé a falu felé, majd 450 méter múlva fordulj balra. Egy szűk murvás úton lejutsz egészen az Öreghegyi útig, ott jobbra indulj, majd 80 méter után balra le a Vajda János utcán. Ha leértél, akkor már látod is a célt… még pár méter egyenesen… ne felejts bejelentkezni a célban!

A KACSkaringó bemutatása

A KACSkaringó etyeki körök nagyobbika, a maga több mint 28km hosszával és 500m szintemelkedésével.
Az útvonalon végighaladva teszel egy kört Etyek szőlő dűlői között, közben bejárva az Öreghegyet, illetve néhány csodás helyet.

Futás vagy túrázás közben elhaladsz a Korda Filmpark mellett, érinted az Újhegyet, körbejárod a horgásztavat, megcsodálhatod a boti kápolnát, kacskaringózol a szőlőtőkék között, végighaladsz a manduláson, végül az Öreghegyről fordulsz a cél irányába.

A következő ellenőrző pontokon kell végighaladnod:

Rajt → Szent Orbán szobor(2,2km) → Újhegy(8,5km) → Kápolna(12,3km) → Mandulás(21,1km) → Szent Orbán szobor(26,6km) → Cél

Miután a Café Madeleine kávézótól elindultál a Kálvária-domb irányába, a domb bal oldalán futó Vajda János utcán vár egy kis bemelegítő szakasz. Az utca végén fordulj jobbra – ha látod a Nádas borműhely pincéjét, akkor jó helyen jársz – majd hamarosan megpillantod a bal oldali szűk utcácskát, melyen feljutsz az Öreghegyre. Az úton felérve jobbra vedd az irányt, így pár kanyar után megpillantod az Etyeki kilátót, majd a kilátó után a kockaköves úton balra fordulva 750 méter zötykölődést követően eléred az első ellenőrzőpontot (2,2 km).

Az első ellenőrzőponton történő bejelentkezést követően folytasd utad tovább jobbra felfelé, majd a következő kereszteződésnél szintén fordulj jobbra. Haladj tovább a présházak között ki a szőlősig, majd tovább egyenesen a dűlő végéig, ott balra fordulva haladj felfelé a szőlőtőkék mellett amíg el nem éred a Korda Filmpark kerítését. Innentől egyszerű a dolgod, balra fordulva a kerítés melletti úton kell haladnod, megkerülve így a Filmparkot, egészen az Alcsúti útig. Körültekintést követően kelj át az úton, a fasor túloldalán jobbra fordulva folytasd utad a szőlők mellett felfelé. Az erdő széléhez érve egy rövid szakaszon az Alcsúti út mellett kell haladnod, amíg egy erdei utat nem találsz a fenyvesben. Balra letérve a főútról a fenyvesben egy rövid szakasz után jobbra tartva haladj, amíg már csak a jobb oldaladon marad fenyves. Itt csak fuss tovább egyenesen fel a szemközti Újhegyre. Az emelkedő tetején balra fordul az út a gerincre, menj egészen az utolsó telekig, azután jobbra le a következő útig, ahol ismét jobbos következik az Újhegyi útra. Körülbelül 500m után eléred a második ellenőrzőpontot (8,5 km).

Újhegyi ellenőrzőpont után a kockaköves úton menj végig, majd balra le a Horváth utcán egészen a Boti útig. A Boti úton balra indulj, majd ~200m után jobbra egy murvás úton lejutsz a tó végéhez, ahol egy kis ösvényen át tudsz kelni a nádas között, majd egyenesen fel a második utcán balra (Szél utca). A faluból kifutva haladj tovább a szőlő dűlő mellett kb. 1 kilométert, ahol balra egy füves, később murvára váltó úton le tudsz menni a horgász házig. A tóparton jobbra indulj, szükség esetén a tóparti filagória mellett tudsz vizet venni. A tó végénél kell balra fordulni, tehát ne menj teljesen végig a murvás úton A tó végénél egyenesen fel, át egy kis bokros közötti csapáson, majd egy mezőn az útig, ott balra, kövesd az utat, majd a végén jobbra fel a kápolnához. A kápolnához felérve – miközben bejelentkezel a harmadik ellenőrző ponton (12,3 km) – fújd ki magad és nézz körül! Ha háttal állsz a kápolnának, akkor jobbra lent a tó, előtted a falu, jobbra a kápolnapark mögött az Újhegy látható.

Továbbindulva haladj végig az úton a főútig, ahol körültekintés után kelj át és menj balra egyenesen a Kolombusz utcán, a végén jobbra a murvás úton a kőbánya felé. 1,5 kilométer után balra a szőlő felé, majd kb. 1 kilométer múlva eléred az erdőt, illetve egy vadkerítést… itt balra menj tovább. ~2km után elérsz a szőlős végéig, ahol balra menj 300 métert a keresztig, hogy ki tudj menni az Alcsúti útra, majd jobbra, távolodva a Filmparktól újabb 300 méter után vedd az irányt az út másik oldalán le az aszfaltos úton. Menj amíg el nem éred jobb oldalon a szőlőst, ott jobbra a szőlősorok előtt haladj a vadkerítésig, majd balra végig amíg a baloldaladon szőlőt látsz. A szőlős végén újra balos, ki az aszfaltos útra, ahol jobbra a mandula fasor elején meg is érkeztél a negyedik ellenőrzőpontra (21,1 km).

Ha bejelentkeztél, akkor menj tovább az úton ~1,4 kilométert, majd balra a szőlő dűlők között egyenesen 1 km. A völgyben jobbra az erdei úton kanyarogva menj egészen a pusztazámori útig (~800 m), ott a földúton balra befelé az utat követve az Öreghegy lábáig. Az út végén jobbra, majd 200 méter után balra fel az Öreghegyre. Egyenesen fel a murvás úton kb. 400 méterre lesz az ötödik ellenőrzőpont. (26,6 km).

Már nincs sok hátra, kitartás! Jobbra indulj le a faluba, kb. 600m az aszfalos Öreghegyi út, ahol egy jobbos, majd 200 méter után egy balos és fel is tudsz menni a zöld dombra, egyenesen fel az út végéig. Balra fordulva az utat követve már csak egyenesen kell menned… a kereszteződéseknél egyenesen tovább. Néhány kanyar és már meg is érkeztél a célba, ne felejts bejelentkezni!

Hogyan működik?

Az Etyeki körök teljesítésének feltétele a GeoGo honlapon történő regisztráció, illetve a teljesítések igazolásához szükséged lesz egy okostelefonra.

Az induláshoz szükséged lesz még egy egyedi kódra, amivel a túra teljesítését meg tudod kezdeni. Ezt a kódot a nevezés és fizetés után e-mailben küldjük meg Neked amint tudjuk, de legkésőbb 24 órán belül! Ha nem találod, kérlek keresd a spam mappában is.

Az időmérés az első pont (rajt) teljesítésekor indul és az utolsó pont (cél) igazolásával zárul.
A sikeres teljesítéshez az útvonalon kijelölt összes ellenőrzőpontot szintidőn belül igazolnod kell! Ha pontot hagysz ki vagy a kijelölt útvonalat levágod, nem teljesíted az általunk kijelölt teljes távot, akkor a teljesítésed érvénytelen lesz!

A teljesítési adatok automatikusan megjelennek az eredmények felületen, illetve a GeoGo oldalán.

Sikeres teljesítés esetén a Café Madeleine kávézóban nyitva tartási időben átveheted a különleges érmet, illetve a nevezéshez járó 1000Ft értékű fogyasztást.

Mielőtt belevágnál, javasoljuk, hogy figyelmesen olvasd át a GeoGo információs oldalát és a GY.I.K.-et.
A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem