Sportnaptár Sportnaptár
szombat 07:00 - 19:00

Jurisics teljesítménytúra - 42 / 30 / 20 / 10 / 5

Kőszeg - Kis Poncichter Borozó42.9 km / 31.3 km / 22.3 km / 11.8 km / 5.7 km

A teljesítménytúra része az Észak-Dunántúli Kupának (ÉDK), és elszámolható a Dunántúl Kupa sorozatban is (ráadásul a 30 és 42 km-es táv teljesíti az Írott-kő feltételt is!). A maratoni táv a Maraton Kupa, a 20 km-es táv a Félmaraton Kupa mozgalomba számítható be, a két rövid (5 és 10 km) pedig a CsigaBiga Liga mozgalomban. Az esemény minden távja egyben IVV túra is! Hozd magaddal a pecsétgyűjtő füzete(i)det, de a helyszínen is tudsz beszerezni.

42 km

Részletek

Útvonal: Kőszeg,Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Andalgó – St. Germain-kereszt – Hétforrás – Óház-kilátó – Szabó-hegy – Szénsavas-kút – Pogányok Cák, pincesor – Velem – Bozsok – Kalapos-kövek – Írott-kő – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Király-völgy – Szulejmán-kilátó – Trianoni kereszt Kálvária-templom – Jurisics-vár Nevezési díj: 3000,- Ft A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. A Szabó-hegyi ereszkedés és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vizét kóstolhatód, utána a Kendig-gerinc csodás panorámája bukkan fel, majd a Vöröskereszt után ismét az Óház-kilátó következik. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátó után még egy kis kitérő vár: felkeressük a Trianoni keresztet, majd a Kálvárián leereszkedvünk, majd a reggelről ismerős úton visszatérünk a borozóhoz.

42.9km
    1653m
    11:00

30 km

Részletek

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Bechtold Központ – Pogányok Cák, pincesor – Velem – Bozsok – Kalapos-kövek – Írott-kő – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Király-völgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár Nevezési díj: 2400,- Ft A Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahonnan frissítés után Bozsokra megyünk tovább. Itt újabb ellátás fogad, ami jól jön a következő hosszú hegymenethez. A Kalapos-kövek, majd az Írott-kő meghódítása nagy élmény lesz! Aztán a Hörmann-forrás hűs vizét kóstolhatód, utána a Kendig-gerinc csodás panorámája bukkan fel, majd a Vöröskereszt után ismét az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a reggelről ismerős úton visszatérünk a borozóhoz.

31.3km
    914m
    8:00

20 km

Részletek

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Bechtold Központ – Pogányok Cák, pincesor – Velem Szt. Vid-kápolna – Hörmann-forrás – Kendig-gerinc – Vöröskereszt – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Királyvölgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár Nevezési díj: 2100,- Ft A Bechtold Központ és a Szénsavas-kút után jutunk ki a Pogányok településrész pincéi és szőlői felé. Erdei ösvények végén Cák nevezetes pincesora és a Hordómosó-forrás következik. Hamar átjutunk Velembe, ahol frissítés után nekivágunk az emelkedőknek. A Szt. Vid-kápolna, majd az OKT-emlékmű után a Hörmann-forráshoz érkezünk fel. A Kendig-gerinc mindkét oldalra (Ausztria és a Kisalföld felé is) pompázatos kilátást nyújt. A Vöröskereszt után az Óház-kilátó következik: itt Kőszeg látványa nyűgöz le. Pompás erdei szakaszon ereszkedünk, majd az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a reggelről ismerős úton visszatérünk a borozóhoz.

22.3km
    619m
    6:00

10 km

Részletek

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Andalgó – St. Germain-kereszt – Hétforrás – Óház-kilátó – Okmányos („Kincs-pihenő”) – Királyvölgy – Szulejmán-kilátó – Jurisics-vár Gyerekbarát táv: játékos feladat várja a túra során a kicsiket és nagyobbakat is. Nevezési díj: 1800,- Ft A Koronaőrző bunker és a Csónakázó-tó után az Andalgó árnyas ösvényein jutunk el a határig. Itt felkaptatunk egészen a St. Germain-keresztig, hogy aztán a Hercegi-erdőn keresztül a Hétforrásig ereszkedjünk. Frissítés után felmegyünk az Óház-tetőre, ahol a kilátóból remek panoráma nyílik Kőszeg városára és a környékre. Az Okmányos („Kincs-pihenő”) után a Királyvölgy egészen különleges hangulatú szurdokában érkezünk vissza a városba. A Szulejmán-kilátónál pedig még egy utolsó panoráma, és a reggelről ismerős úton visszatérünk a borozóhoz.

11.8km
    428m

5 km

Részletek

Útvonal: Kőszeg, Jurisics-vár – Koronaőrző bunker – Kálvária-templom – Trianoni kereszt – Szulejmán-kilátó – Bechtold Központ – Jurisics-vár Gyerekbarát táv: játékos feladat várja a túra során a kicsiket és nagyobbakat is. Nevezési díj: 1500,- Ft A Jurisics-tér és a vár után láthatjuk a Koronaőrző bunkert, a Kálvária stációit és hihetetlen gyökérzetű fákat. Felérkezve a Kálvária-templomhoz, a város lenyűgöző látványában gyönyörködhetünk. Hamarosan a Trianoni-keresztnél (és az új kilátónál) lehetünk megint részesei szép panorámának. És még nincs vége! A Szulejmán-kilátó ismét a város szépségét tárja elénk, majd az Arborétum mellett elhaladva a Bechtold Központ látogatása is útba esik. Az iskola mellett elhaladva újra látható lesz a vár, de még picit sétálni kell, hogy a borozóhoz érjünk.

5.7km
    141m

Beszámolnivalód van?!

Ossz meg a Sportnaptár közösségével valami érdekeset

Nevezés

Előnevezés nem lesz, csak helyszíni – de létszámkorlát nincs!

Nevezési díjból kedvezmény 14 év alatti gyerekeknek: 500 Ft/fő. Ők csak (benevezett) kísérővel vehetnek részt a túrán! Magyar Turista Kártya felmutatásával: 200 Ft/fő a kedvezmény.

Díjazás

5, 10 és 20 km-es távon mindenkinek: oklevél és kitűző
30 km-es távon (szintidőn belül): oklevél és kitűző
42 km-es távon (szintidőn belül): oklevél és fém jelvény
30 és 42 km-es távon (szintidőn túl): emléklap

Térkép

A Kőszegi-hegység turistatérképe (Cartographia vagy Szarvas kiadványok). Az összes táv track-je megtekinthető - és letölthető – az AllTrails.com oldalról.
Természetesen adjuk a megszokott itiner-füzetet is, színes térképvázlattal és részletes útvonal-leírással.

Még nem választottál távot? Segít a térkép a honlapunkon: a jobb felső sarokban ki-be pipálhatsz, összehasonlíthatsz, szinteket és EP-ket nézhetsz meg...:

Rajt-Cél

A rajt-cél helyszíne a kőszegi Kis Poncichter Borozó lesz. A Belvárosba csak engedéllyel szabad behajtani, ezért kérjük, autóitokkal használjátok a környező parkolókat vagy utcákat – természetesen a KRESZ-nek megfelelően. Szombaton délután egy óráig tart a fizetős időszak!

További információk

Több ellenőrzőponton is személyzet fogad majd, akik bélyegzésen kívül valamilyen finomsággal is kínálnak. Kérjük, hulladékot soha, sehol ne dobj el! Vidd magaddal, vagy hagyd náluk. Eldobható pohárral sem szennyezzük környezetünket: légy szíves, hozd saját kulacsod, bögréd!

Több útvonalon is forrásokat találhatsz, de működésük nem mindig biztos. Gondoskodj folyadékról (de segítünk mi is)!

Szívesen látjuk a kutyásokat!

Futókat is várunk: az ellenőrző pontok 6 km/ó sebességre nyitnak. Ha ennél gyorsabb leszel, kérjük, a rajtidők végén lőj ki!

Törekedtünk a legjobban csökkenteni az aszfaltos szakaszok hosszát. Ahol mégis ilyen lesz, kérjük tartsd be a KRESZ szabályait!
Orvosi igazolást nem kérünk, de a túrán mindenki saját felelősségére indul; a rendezőktől semmilyen címen sem kérhető kártérítés.
A mezőny után záró ember, „seprű” halad: minden ideiglenes jelzést begyűjt, és segít az esetleges lemaradóknak is.
Ha távmódosítás vagy feladás mellett döntesz, kérjük, az itinerben szereplő telefonszámokon, vagy egy ellenőrzőponton jelezd ezt!

Szállás-lehetőségek: például a Natúrpark, KőszegInfo és Kőszeg város honlapja segít.

„Ne hagyj magad után mást, csak a lábnyomodat, és ne hozz magaddal mást, csak az emlékeidet!”

Végül pedig a legfontosabb: kívánjuk, hogy érezd jól magad nálunk, velünk!
Sok szeretettel vár a Vasi Vándorok teljes csapata!
A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem